• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ikano bank beviljad?

B

Barnys

Gäst
Poäng: 0
Hej!
Jag sökte förra veckan om ett lån på 350k på Ikano bank, blev beviljad 218 tusen, godkände det och fick komplettera med två lönespec plus legitimation.

Fick hem skuldebrevet och fyllde i samt bifoga kopia på körkortet. Fick igår ett sms från dom att jag skulle ringa dit, och nu ville dem ha godkännande av att Instanto skulle gå igenom mina transaktioner osv på mitt lönekonto.

Lite förvirrad nu, är jag beviljad lånet eller inte? Tänkte när allt annat är klart, men nu plötsligt vill dom gå igenom kontot.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
De kan säkert säga nej om de hittar nåt de inte tycker om via Instanto.
 

No1knows

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Dom vill väl framför allt kolla lönen, att du inte tagit andra lån/krediter i närtid samt att du inte spelar eller liknande transaktioner. Så kortfattat, har du inte spelar eller tagit andra lån/krediter de 2-3 senaste månaderna så är de nog inga problem. :)
 

Verci

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
1 December 2019
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Hade bojkottat skiten rakt av, helt sanslöst vilket beteende. Lönespec+Id är tillräckligt, aldrig gått med på de ska snoka kontot.
 
B

Barnys

Gäst
Poäng: 0
Hmm funderar på det. För nu ska tydligen arbetsgivarintyg också in, inte för jag har några problem med det men känns som det bara blir komplettering på komplettering på komplettering, inne på vecka 2 snart utan någon utbetalning.

Om jag vill byta till Advisa, hur går jag tillväga då för att återta detta? För antar en UC gjorts på mig då jag ansökte direkt till Ikano.
 
B

Barnys

Gäst
Poäng: 0
Plus att jag ännu kund där sen tidigare, hade ett lån på ~25k jag tog för 3 år sen, som jag utan problem ännu betalar av på, ca 12k kvar på den som jag valde att lösa in med detta
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Plus att jag ännu kund där sen tidigare, hade ett lån på ~25k jag tog för 3 år sen, som jag utan problem ännu betalar av på, ca 12k kvar på den som jag valde att lösa in med detta

ring och säg att du inte vill ha lånet längre. Ucn kommer du inte bli av med dock.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp